Zástupcovia inštitúcií EÚ v rámci kampane diskutujú so študentami aj občanmi jednotlivých miest o tom, čo znamená členstvo v EÚ a o čom sa v eurovoľbách 25. mája vlastne rozhoduje. Súčasťou programu na námestiach je aj predstavenie dobrovoľníkov a aktivistov, programov určených pre mladých ľudí, ale aj úspešných projektov, o ktorých ľudia často nevedia, že sa v regióne zrealizovali vďaka eurofondom. Pripravené sú súťaže, kvízy a o skvelú zábavu sa starajú miestni umelci – vystupujú tanečníci, speváci aj hudobníci zo základných umeleckých škôl, speváckych zborov, folklórnych súborov a regionálnych hudobných kapiel, ako aj hudobníci známi z televíznych obrazoviek.
„Slovensko je súčasťou Európskej únie od roku 2004. Odvtedy sa konali voľby do Európskeho parlamentu už trikrát. Chceme, aby Európa a eurovoľby boli pre občanov Slovenska atraktívne a aby sa nezopakovala 13-percentná volebná účasť, ktorá nás zaradila na poslednú priečku európskeho rebríčka,“ povedal Dionýz Hochel, poverený riadením Kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku. „Cieľom turné po regiónoch je diskutovať s občanmi, priblížiť im EÚ a vysvetľovať prečo je dôležité sa na eurovoľbách zúčastniť. V nadchádzajúcich európskych voľbách totiž budeme rozhodovať o tom, v akej Európe budeme žiť,“ dodal D. Hochel.
„Verím, že Slováci si uvedomujú, že v týchto voľbách ide naozaj o veľa. Európsky parlament hlasuje o všetkých zásadných právnych normách EÚ a kvalita zvolených europoslancov rozhoduje aj o miere akou dokážeme tento proces ovplyvniť. Svojou účasťou v týchto voľbách budeme rozhodovať aj o podiele antisystémových a deštruktívnych síl v budúcom parlamente, ako aj o tom, čomu chceme dať v budúcej EÚ prednosť. No, a okrem toho verím, že Slováci v ničom nechcú byť úplne poslední – a že budú chcieť ukázať, že vo volebnej účasti máme naviac ako pred piatimi rokmi,“ uviedol Ladislav Miko, vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.
Roadshow „Tentoraz idem voliť – Doma v EÚ“ je vlajkovou aktivitou zameranou na informovanie o eurovoľbách a EÚ. Okrem nej sú súčasťou mobilizačnej kampane aj diskusie so študentami na vysokých školách a širokou verejnosťou, zapojenie influencerov a tiež iniciatíva „Tentoraz idem voliť“. Prostredníctvom nej sa podarilo vybudovať vyše 250.000-tisícovú komunitu európskych priaznivcov, ktorí pomáhajú podporiť vyššiu účasť vo voľbách do Európskeho parlamentu.
Miriam Poláková
Komentáre
Článok zatiaľ nikto nekomentoval. Buďte prvý!